بر آستان حضرت دوست

مطالب علمی و مذهبی
دوشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۵، ۰۳:۵۱ ب.ظ

نیروی ملکوتی علی ابن ابی طالب علیه السلام


نیروی ملکوتی علی ابن ابی طالب علیه السلام

در امالی و خصال به چندین سند از ابن عباس روایت کرده است که رسول خدا صل الله علیه و اله  فرمود: جبرئیل به نزد من امد شاد و خوشحال گفت: یا محمد! خداوند علی اعلا تو را و علی علیه السلام را سلام می رساند و می فرماید: محمد پیغمبر رحمت من است و علی بر پا دارنده حجت من است، عذاب نمی کنم کسی را که موالات و دوستی کند با علی هر چند معصیت من کرده باشد، و رحمت نمی کنم کسی را که با او دشمنی نموده باشد هر چند که طاعت من کند. پس حضرت رسول خدا صل الله علیه و اله فرمود: که جبرئیل در روز قیامت به نزد من خواهد آمد با لوای حمد، و آن هفتاد شقه دارد که هر یک وسیع تر از ماه و آفتاب است، و من بر کرسی از کرسی های رضوان و خشنودی خدا نشسته باشم، و بر بالای منبری از منبرهای قدس پس بگیرم آن علم را بدهم به علی ابن ابی طالب علیه السلام پس عمر بر جست و گفت: یا رسول الله صل الله علیه و اله چگونه علی علیه السلام طاقت بر داشتن آن علم دارد که هفتاد شقه است، و هر شقه بزرگتر از ماه و خورشید است، حضرت در غضب شده و فرمود: که چون روز قیامت شود حق تعالی علی علیه السلامرا قوتی کرامت فرماید که مثل قوت جبرئیل، و از نور مثل نور آدم، و از حلم مثل حلم رضوان، و از جمال مثل جمال یوسف، و از صدا نزدیک به صدای داود علیه السلام ، و اگر نه آن بود داود علیه السلام خطیب اهل بهشت است، هر آینه علی علیه السلام را مثل او صورت می داد، و علی علیه السلام اول کسی است که از چشمه سلسبیل و زنجبیل می آشامد و علی علیه السلام و شیعیان او را نزد خدا منزلتی است که آرزو می کنند او را و پیشینیان و آیندگان.

پی نوشت:

امالی صدوق ص658

خصال ج2،ص 582.


 

 




نوشته شده توسط سعید شریف دینی
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

بر آستان حضرت دوست

مطالب علمی و مذهبی

نیروی ملکوتی علی ابن ابی طالب علیه السلام

دوشنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۵، ۰۳:۵۱ ب.ظ

نیروی ملکوتی علی ابن ابی طالب علیه السلام

در امالی و خصال به چندین سند از ابن عباس روایت کرده است که رسول خدا صل الله علیه و اله  فرمود: جبرئیل به نزد من امد شاد و خوشحال گفت: یا محمد! خداوند علی اعلا تو را و علی علیه السلام را سلام می رساند و می فرماید: محمد پیغمبر رحمت من است و علی بر پا دارنده حجت من است، عذاب نمی کنم کسی را که موالات و دوستی کند با علی هر چند معصیت من کرده باشد، و رحمت نمی کنم کسی را که با او دشمنی نموده باشد هر چند که طاعت من کند. پس حضرت رسول خدا صل الله علیه و اله فرمود: که جبرئیل در روز قیامت به نزد من خواهد آمد با لوای حمد، و آن هفتاد شقه دارد که هر یک وسیع تر از ماه و آفتاب است، و من بر کرسی از کرسی های رضوان و خشنودی خدا نشسته باشم، و بر بالای منبری از منبرهای قدس پس بگیرم آن علم را بدهم به علی ابن ابی طالب علیه السلام پس عمر بر جست و گفت: یا رسول الله صل الله علیه و اله چگونه علی علیه السلام طاقت بر داشتن آن علم دارد که هفتاد شقه است، و هر شقه بزرگتر از ماه و خورشید است، حضرت در غضب شده و فرمود: که چون روز قیامت شود حق تعالی علی علیه السلامرا قوتی کرامت فرماید که مثل قوت جبرئیل، و از نور مثل نور آدم، و از حلم مثل حلم رضوان، و از جمال مثل جمال یوسف، و از صدا نزدیک به صدای داود علیه السلام ، و اگر نه آن بود داود علیه السلام خطیب اهل بهشت است، هر آینه علی علیه السلام را مثل او صورت می داد، و علی علیه السلام اول کسی است که از چشمه سلسبیل و زنجبیل می آشامد و علی علیه السلام و شیعیان او را نزد خدا منزلتی است که آرزو می کنند او را و پیشینیان و آیندگان.

پی نوشت:

امالی صدوق ص658

خصال ج2،ص 582.


 

 


موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۲۹
سعید شریف دینی

نظرات  (۱)

۲۹ شهریور ۹۵ ، ۱۸:۲۰ محمدعلی میری
سلام.
عالی...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی